Toyota Yaris GR Sport wjeżdża na salony. Jest jak GR Yaris, tylko w wersji demo

przez Jan Guss-Gasiński
0 komentarz

Na europejskie salony wjeżdża nowa Toyota Yaris GR Sport – podrasowana wersja hybrydowego malucha, w którym klienci poczują ducha GAZOO Racing. Jest trochę jak GR Yaris, tylko w wersji demo. Czym wyróżnia się ta wersja wyposażenia i kiedy pojawi się w polskich salonach? My już wszystko wiemy!

Zapracowała, to ma! Europejski Samochód Roku 2021 debiutuje w nowym, usportowionym wydaniu. Nowa Toyota GR Yaris Sport od połowy 2022 roku wzbogaci linię modelową GR Sport. Ta topowa wersja wyposażenia poza znacznie groźniejszą sylwetką wyróżnia się dedykowanym lakierem Dynamic Grey i 18-calowymi felgami z czerwonymi akcentami, które nawiązują do kolorystyki zespołu GAZOO Racing. Wzrok niewątpliwie przyciąga też duży grill w kształcie litery „G” i pseudo dyfuzor w kształcie litery „T”.

Toyota Yaris GR Sport 4
Usportowiony wariant GR Sport to coś, na co fani mieszczucha niewątpliwie czekali

Sportowe wnętrze

W kabinie nowej wersji GR Sport można poczuć się jak za sterami Toyoty GR Yaris. Pokryta perforowaną skórą kierownica, metaliczne akcenty, kubełkowe fotele i mnóstwo logotypów „GR” – to wszystko pasuje. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się także tapicerka z ekologicznego zamszu i podgrzewane fotele.

Więcej niż wygląd

Wszystkie modele z linii GR Sport rzecz jasna wyglądają zjawiskowo, ale tu nie chodzi tylko o wygląd. Toyota Yaris GR Sport to także zmodyfikowane zawieszenie, większa stabilność i jeszcze lepsze prowadzenie. Inżynierowie poprawili działanie amortyzatorów i układu kierowniczego. W efekcie auto jest sztywniejsze, szybciej reaguje na polecenia i jeszcze lepiej „wkleja” się w zakręty.

Toyota Yaris GR Sport 8
Sportowo i cyfrowo, czyli tak, jak lubimy

Groźna i oszczędna

Podobnie jak inne warianty, topowa Toyota Yaris GR Sport jest oferowana z oszczędnym napędem hybrydowym (Hybrid Dynamic Force), którego podstawa jest 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 116 KM. W tym wydaniu za przenoszenie momentu obrotowego na przednie koła odpowiada bezstopniowa przekładnia e-CVT. Dostępny jest także klasyczny „benzyniak” o mocy 125 KM, który współpracuje z manualną skzynią (iMT).

Toyota Yaris GR Sport – kiedy w Polsce?

Toyota Yaris czwartej generacji zbudowana na platformie TNGA zdobyła szybko zdobyła serca europejskich klientów.. W Polsce rozchodzi się jak świeże bułeczki, a gdy sportowy wariant GR Sport pojawi się w ofercie, będzie tylko lepiej. Według deklaracji importera topowa wersja hybrydowego malucha trafi do sprzedaży w drugim kwartale 2022 roku.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności