TEST Renault Master Alpo CityBox – kontener kurierski od Pony Auto Polska

przez Bartek Kowalczyk
0 komentarz

Kontener kurierski Alpo CityBox wykonany został przez polskiego zabudowcę Pony Auto Polska na bazie Renault Master.

Firma ze Śląskich Łazisk Górnych na warsztat wzięła przednionapędowe podwozie Renault Mastera Pack Clim o maksymalnej dostępnej długości, czyli L3.

Renault Master Alpo CityBox – wymiary

Zabudowa Citybox charakteryzuje się kontenerem transportowym o wymiarach wewnętrznych 210 cm szerokości oraz 380 cm długości.
Przy wysokości 220 cm Citybox oferuje kubaturę blisko 17,6 m3, a zestawiając to z masą własną 2 400 kg oraz DMC 3,5 tony Master w tej charakterystyce oferuje 1 100 kg ładowności.

Renault Master Alpo CityBox drzwi przesuwne

Renault Master Alpo CityBox – konstrukcja

Materiałem konstrukcyjnym ścian są jednolite panele warstwowe pokryte białym laminatem odpornym na promienie UV.
Przyznam szczerze, że konstrukcja robi bardzo dobre wrażenie, z zewnątrz przypomina zabudowę izotermiczną. W środku użyte materiały pozwalają na bardzo proste utrzymanie czystości. Wystarczy wilgotna ściereczka, a zabrudzenia poddają się bardzo szybko.

W zabudowie umieszczone zostały zintegrowane, naścienne listwy otworowane przystosowane do mocowania drążków, pasów ładunkowych oraz mocowania wózków jezdnych. Jedno rzędowe listwy jako akcesorium wyposażenia dodatkowego zabudowy producent wycenił na 1 800 zł netto, nie wydaje się to bardzo drenującą portfel kwotą, a dla mnie tego typu rozwiązania muszą się znaleźć na pokładzie.

Renault Master Alpo CityBox kontener załadunkowy

Dach Kontenera wykonany został w technologii dachu świetlikowego, pokrytego laminatem. W dzień powierzchnia transportowa jest widna, dobrze rozświetlona. W nocy natomiast można skorzystać z oświetlenia LED sterowanego z kabiny kierowcy.

Zabudowa wykonana została na platformie R3O. Konstrukcję charakteryzuje aluminiowa rama pośrednia, elementy podłogi wykonane z paneli aluminiowych oraz zwieńczenie zabudowy w postaci aluminiowej, anodowanej ramy tylnej.
W wyposażeniu seryjnym kontener posiada rozkładaną aluminiową rampę załadowczą o maksymalnej nośności 500 kg, stabilizowaną przez sprężyny gazowe. Jako wyposażenie dodatkowe można domówić drzwi przesuwne umieszczone po prawej stronie pojazdu.

Wybranie takiego rozwiązania umożliwia wprowadzenie ładunku poprzez światło drzwiowe o wymiarach 90×206 cm. Pony auto wycenia takie rozwiązanie na 4 500 zł netto. Próg załadunku dla tej zabudowy jest niski, wynosi 53 cm dla drzwi z prawej strony oraz 56 cm dla rampy z tyłu.
Podobną kwotę należy wydać, jeśli zdecydujemy się na udogodnienie dostępu do ładunku od strony szoferki. Zamykane drzwi pomiędzy kabiną a zabudową mają wymiar 54 cm na 190 cm.

Renault Master Alpo CityBox drzwi do kabiny kierowcy

Renault Master Alpo CityBox – wady

Największym minusem tej zabudowy jest manewrowanie w mieście, a najgorsze jest cofanie. Niestety, ale najnowsze zdobycze technologi w postaci kamery cofania ani czujników parkowania nie zaszczyciły swoją obecnością tej zabudowy. Lusterka przy cofaniu można złożyć lub o nich po prostu zapomnieć.
Poza obrys auta wystaje po 10 cm kontenera z każdej strony względem szoferki. Utrudnia to znakomicie znalezienie punktu odniesienia względem innych pojazdów, które najczęściej są węższe od opisywanego kontenera.
Mimo że tylny zwis od tylnego koła to 98 cm niestety bez kamery w moim przypadku wiązało się z wielokrotnym wyskakiwaniem sprawdzić, ile brakuje do przemodelowania zderzaka pojazdu za mną. Dobra rada: zadbać, aby producent zainstalował przynajmniej czujniki lub zrobić to po kupnie używając zestawu uniwersalnego!

Renault Master Alpo CityBox tył

Renault Master Alpo CityBox – cena

Zabudowa w tej konfiguracji wyceniona została na 47 300 zł netto. Jednak należy zauważyć, że w dodatkach, czyli z akcesoryjną listwą do mocowania ładunku, drzwiami z prawej strony oraz drzwiami pomiędzy kabiną mamy 10 800 zł netto, ale osobiście nie rezygnowałbym z tych „gratisów”.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności