Porsche Taycan Sport Turismo nadjeżdża. Znamy ceny, zamówisz go już za miesiąc

przez Arek Jurczewski
0 komentarz

Porsche Taycan Sport Turismo to trzeci wariant nadwozia elektrycznego samochodu sportowego ze Stuttgartu. Do salonów trafi już w przyszłym miesiącu.

Do tej pory klienci decydujący się na Taycana mieli do wyboru dwie wersje nadwozia – sportową limuzynę i Cross Turismo. Pod koniec lutego się to zmieni. Klienci podczas zamawiania będą mieli możliwość wyboru pierwszego członka rodziny Porche Taycan Sport Turismo – wariant GTS. Niemiecki producent nie zamierza na tym poprzestać. W połowie marca rodzina Taycan Sport Turismo powiększy się jeszcze bardziej. W konfiguratorze pojawią się kolejne cztery warianty niemieckiego elektrycznego kombi. Nowością w wyposażeniu Porsche Taycan Sport Turismo będzie panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłoneczniania – czyli elektroniczną ochroną przed oślepianiem.

Porsche Taycan Sport Turismo

Wraz z trzecim wariantem nadwoziowym – Sport Turismo – uzupełniamy naszą gamę elektrycznych samochodów sportowych o atletyczną, praktyczną i wszechstronną propozycję

Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan

Trudno nie zgodzić się z tymi słowami. Porsche Taycan było do tej pory dostępne w odmianie, którą można określić jako klasyczną oraz w odmianie Cross Turismo, czyli w wersji kombii wyposażonej w off-roadowe elementy wzornictwa.

Porsche Taycan Sport Turismo dzieli sylwetkę nadwozia z wersją Cross Turismo, rezygnując z off-roadowych dodatków. Oznacza to dodatkowe 9 mm wysokości nad głową kierowcy oraz 45 mm większą przestrzeń na głowę w tylnej części pasażerskiej niż w standardowej odmianie Taycana. Oprócz tego do dyspozycji użytkowników trafiła znacznie dłuższa (801 mm) oraz wyższa (543 mm) klapa załadunkowa, której wymiary w mniej ustawnej limuzynie to odpowiednio 434 mm i 330 mm. Pojemność bagażnika zależy od wybranej podczas konfiguracji wersji nagłośnienia. System Sound Package Plus pozostawia nam do dyspozycji 446 litrów miejsca na załadunek, natomiast BOSE® Surround Sound System (dostępne w standardzie w wersji Turbo Sport Turismo) odbiera z tej przestrzeni 41 litrów. Przedni bagażnik, a raczej schowek, ma standardowo 84 litry pojemności.

Bagażnik Porsche Taycan Sport Turismo
Bagażnik Porsche Taycan Sport Turismo

Topowa odmiana wystrzeli jak z procy

Najwyższa wersja silnikowa, czyli Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo (460 kW – 625 KM), zapewnia bardzo dobre osiągi. Sprint do setki odbywa się w 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna Taycana ograniczona została komputerowo do 260 km/h. Takie przyśpieszenie zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy, chociaż biorąc pod uwagę nowy taryfikator mandatów kierowcy będą się musieli bardzo pilnować.

Akumulatory na najwięcej pozwolą w wersji Taycan 4S Sport Turismo – według norm WLTP przejedziemy na jednym ładowaniu 498 kilometrów. Ich naładowanie od 5 do 80% przy odpowiednio szybkiej ładowarce potrwać ma 22,5 minuty. Taka prędkość ładowania oznacza, że przy odpowiednich warunkach zasięg co 5 minut zwiększać się będzie o 100 kilometrów.

Dach panoramiczny z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia

Dach panoramiczny w nowej wersji Taycana podzielony został na dziewięć sekcji, którymi można indywidualnie sterować. Mówiąc wprost – możemy wybrać która część dachu (a może cały) ma być przezroczysta lub nieprzezroczysta, czyli matowa. Oprócz dwóch skrajnych ustawień (Clear i Matt) do wyboru użytkownika pozostają pozycje pośrednie (Semi lub Bold). Są to wstępnie zdefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi zaciemnionymi poszczególnymi segmentami dachu Porsche. Pozwala to na dokładne regulowanie ilości światła trafiającej do wnętrza auta.

Porsche Taycan Sport Turismo
Chyba tutaj widać ten panoramiczny dach, ale nie jestem pewien

Porsche Taycan Sport Turismo – ceny

WersjaMocCena
Taycan Sport Turismo 240 kW (326 KM)od 403 tys. zł
Taycan 4S Sport Turismo320 kW (435 KM)od 467 tys. zł
Taycan GTS Sport Turismo380 kW (517 KM)od 578 tys. zł
Taycan Turbo Sport Turismo460 kW (625 KM)od 666 tys. zł
Taycan Turbo S Sport Turismo460 kW (625 KM)od 808 tys. zł

Wersja Sport Turismo jako jedyna będzie miała napęd jedynie na tylną oś. Pozostałe warianty dostępne będą tylko z napędem na cztery koła.

Dodatkowo wersje Sport Turismo oraz 4S Sport Turismo będą mogły zostać wyposażone w mocniejszy akumulator Performance Plus, który zwiększy ich moc do 280 kW (380 KM) i 360 kW (490 KM).

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności