Znamy ceny Renault Megane E-Tech. Nikt nie mówił, że będzie tanio

przez Jan Guss-Gasiński
0 komentarz

Poznaliśmy polskie ceny Renault Megane E-Tech. W podstawowej wersji elektryczny crossover nie jest tani, ale nikt nie mówił, że będzie inaczej. Do wyboru klienci mają dwa warianty napędowe i trzy wersje wyposażenia. Ile kosztuje kompakt nowej generacji?

To już koniec francuskiego kompakta, jakiego wszyscy znamy. Miejsce spalinowych wariantów zajął elektryczny crossover. Zupełnie nowe Renault Megane E-Tech nie należy niestety do tanich samochodów. W polskim cenniku pojawiły się dwie wersje napędowe i trzy wersje wyposażenia. Auto niewątpliwie przyciągnie uwagę klientów swoim wyglądem, ale może zniechęcić ceną.

Renault Megane E Tech 3
Renault Megane E-Tech na pewno będzie przyciągać spojrzenia

Silniki i wersje

Nowe Renault Megane E-Tech występuje na ten moment w dwóch wersjach: słabszej z baterią o pojemności 40 kWh oraz mocniejszej z akumulatorem pojemności 60 kWh. W tej pierwszej silnik elektryczny generuje moc 130 KM i 250 Nm. Jej mniejszy „bak” ma pozwolić na przejechanie (według WLTP) nawet 300 kilometrów. Silnik elektryczny w mocniejszej wersji oferuje 218 KM i 300 Nm, co pozwala na osiągnięcie pierwszej „setki” w 7,4 sekundy. Jednocześnie ma przejechać na jednym ładowaniu nawet do 470 kilometrów.

Niezależnie jednak od wersji, elektryczny crossover jest przystosowany do korzystania z szybkich ładowarek (DC) o mocy do 130 kW. W efekcie już po 30 minutach pod mocną stacją ładowania będziemy w stanie przejechać kolejne 300 kilometrów. Jeśli zdecydujemy się na ładowanie pod Wallboxem (7,4 kW), wówczas otrzymamy do 400 km zasięgu w 8 godzin. Na dodatek przez pierwsze 8 lat lub do przebiegu 160 tys. akumulatory będą objęte gwarancja producenta.

Renault Megane E Tech 1
Wnętrze robi wrażenie – zwłaszcza te duże ekrany

Ceny Renault Megane E-Tech w Polsce

Elektryczne Megane E-Tech będzie występować w trzech wersjach wyposażenia – Equilibre, Techno i topowa Iconic. Ceny Renault Megane E-Tech starują od 154 390 zł za bazowy wariant ze słabszym motorem i mniejszą baterią. Mocniejsza odmiana w podstawowej odmianie zaczyna się od 176 390 zł. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie auta będzie można dobiegać się o dotację z programu „Mój elektryk” w wysokości 18 750 zł lub nawet 27 000 zł w przypadku osób z Kartą Dużej Rodziny lub przedsiębiorców, którzy w ciągu roku pokonują średnio 15 tys. kilometrów. Brzmi świetnie, ale póki co ten projekt ciągle raczkuje.

Na auta poczekamy

Na samochody jeszcze poczekamy. Według tego co przekazał polski importer, zamówienia ruszą dopiero w lutym 2022 roku, a to oznacza, że pierwsze egzemplarze najprawdopodobniej pojawią się w salonach w maju 2022 roku.

WersjaEquilibreTechnoIconic
130 KM (40 kWh)154 390 zł167 390 zł
218 KM (60 kWh)176 390 zł189 390 zł202 390 zł

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności